Handler som

Usikker på innredningen? Spør oss!

Salgsbetingelser

Generelt

Her kan du gjøre deg kjent med salgsbetingelsene våre som gjelder når du som bedrift handler i vår nettbutikk www.kjellmann.no eller via kundeservice på telefon, chat eller e-post. Disse vilkårene gjelder for alle næringskjøp («B2B») fra Kjellmann Office AS, et norsk aksjeselskap med organisasjonsnummer 929 071 646.
Ved kjøp av varer og tjenester fra oss aksepteres det at kjøpet utføres av dere som forretningsvirksomhet til næringsformål. Som bedriftskunde vil ikke kjøpene dere gjør fra oss være dekket av lovbestemt beskyttelse som er tilgjengelig for privatkunder i henhold til gjeldende lover vedrørende forbukerrettigheter eller beskyttelse.

Andre vilkår, slik som vilkår i deres individuelle kjøpsavtaler kan avvises. Vi er ikke forpliktet til å godkjenne noen bestilling som dere utfører hos oss eller å tilby kreditt.

Varer og tjenester avhenger av tilgjengelighet og kan avvike fra det som annonseres. Det er utelukkende deres eget ansvar å avgjøre hvorvidt de bestilte varene er egnet for dere. Vi er ikke ansvarlige for å sikre at varene passer deres behov. Dere godkjenner at vi ikke kan holdes ansvarlige for eventuelle råd vi skulle gi i forbindelse med bestilling av varer eller tjenester.
Selv om vi gjør vårt beste på å unngå feil, gjør vi oppmerksom på at vi forbeholder oss retten til å kansellere eller avvise bestillinger av artikler som vises på vårt nettsted eller i andre salgskanaler dersom det foreligger feil pris eller annen uriktig informasjon.

Det inngås ingen avtale med dere før dere har mottatt en bekreftelse med angitt leveringstid. I det tilfelle det har skjedd en feil, vil vi gi dere muligheten til å kansellere bestillingen eller utføre bestillingen på nytt under riktig pris eller under riktige betingelser.

Priser

Priser oppgitt i vår nettbutikk www.kjellmann.no er oppgitt i NOK ekskludert merverdiavgift, frakt og eventuell montering. Totalpris inkludert frakt, merverdigavgfit og eksklusiv montering vil være synlig i utsjekk før ordre blir fullført. 

Betalingsvilkår

I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i en og samme løsning - velg mellom kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid (betalingsalternativene kan variere over tid). Dere bestemmer selv hvilken betalingsmåte dere ønsker å benytte i kassen, før dere bekrefter kjøpet.

Faktura eller delbetaling innebærer at du får varene leverert før du betaler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på fakturan som sendes til dere. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente. Fullstendige vilkår for Walley finner du her: Vilkår

Frakt og leveringsvilkår

Når dere handler i vår nettbutikk kan dere velge mellom flere leveringsalternativer. Hvor varene skal leveres og hvilke produkter dere handler avgjør hvilke alternativer som er tilgjengelige. Vi leverer til hele landet utenom Svalbard og Jan Mayen. Dersom noen av varene er bestillingsvare vil ordren sendes samlet når alt har ankommet lager. Dersom dere ønsker at bestillingen skal sendes i flere forsendelser kan dette avtales mot et ekstra fraktgebyr. Standard hjemlevering leveres til gateplan og er ikke inkludert innbæring dersom ikke annet er oppgitt.

Tilleggstjenester ved hjemlevering

NB! Tilleggstjenester er ikke tilgjengelig alle steder. Ta kontakt med kundeservice for å høre hvilke alternativer som er tilgjengelig på deres adresse. Bestilling av tilleggstjenester gjøres på e-post etter at dere har lagt inn din bestilling med hjemlevering som valgt fraktalternativ.

Innbæring: Varene bæres inn forbi hovedinngang til deres lokaler.

Innbæring + kast av emballasje: Innbæring, utpakking og kast av emballasje.

Montering: Montering med eller uten kast av emballasje. 

Leveringstid

Varer vi har på lager leverer vi normalt innen 1-5 arbeidsdager avhengig av hvor varene skal leveres. Vårt lager befinner seg på Frogner, Lillestrøm som bidrar til at vi har raskere levering til Oslo og omegn enn resten av landet. Ved kjøp av bestillingsvarer er estimert leveringstid fra produsent oppgitt på våre nettsider. Denne leveringstiden endrer seg kontinuerlig og kan påvirkes av mange faktorer slik som: trafikk, sykdom, råvaremangel eller andre uforutsette hendelser. Vi tar forbehold om forsinkelser som er utenfor vår kontroll og vil ikke gi kompensasjoner for dette. Skulle det oppstå en forsinkelse vil vi gjøre vårt beste for å holde dere oppdatert underveis i prosessen.

Transportskader

Dersom det oppdages en transportskade på varen ved mottak skal dere:

  • Anmerke skaden på sjåførens håndterminal/fraktbrev
  • Sikre dokumentasjon ved foto (emballasje og vare)
  • Kontakte kundeservice for å informere om dette

Eventuelle skader som oppdages i det dere pakker opp varen må meldes fra til kundeservice i løpet av 3 arbeidsdager fra mottakelse. Vi vil selv bestille returfrakt på varen(e) det er snakk om og avtale et tidspunkt med deg for henting.

Kansellering, retur, reklamasjoner og garanti

Kansellering av ordre
Dere kan ikke kansellere bestillingsvarer eller varer som allerede har blitt sendt fra vårt lager. For andre kansellereringer ber vi dere om å ta kontakt med kundeservice. 

Retur
Loven om angrerett gjelder ikke næringskjøp. Dersom din bedrift ønsker retur av varer ber vi dere ta kontakt med oss så snart som mulig slik at vi kan ta en vurdering. Vi vil aldri godkjenne retur av bestillingsvarer, utgåtte varer, varer som er montert eller varer uten orginalemballasje. Dersom vi godkjenner retur vil dere selv måtte dekke frakt og returfrakt.

Reklamasjon
Ved salg til næring kan det avtales kortere reklamasjonstid enn hva som fremgår av kjøpsloven som retter seg til forbrukere. Dersom ikke annet er avtalt, selges produktene med 12 månders reklamasjonsfrist for feil/mangler. Retten til å reklamere gjelder produksjonsfeil og ikke skader som har oppstått etter at produkter er mottatt, slitasje eller at vedlikeholdsinstrukser ikke er fulgt. Dersom du ønsker å reklamere på et av våre produkter må du ta kontakt med kundeservice på E-post support@kjellmann.no innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget. 

Garanti
Garanti er rettigheter som gis utover de rettighetene du som kunde har etter lovgivning og varierer i innhold og omfang. Garanti kan f.eks omfatte holdbarhet på tekstiler, produksjonsfeil eller skift av deler. Eventuelle garantier på produkter vi selger er opplyst om under detaljer og/eller i produktteksten og gjelder vanligvis for en tidbegrenset periode. Dersom det er garanti på noen av produktene vi selger vil vi tilby den samme garantien for salg til næring.

Salgspant - Eiendomsrett

Kjellmann Office AS forbeholder seg salgspant i produkter som ikke er beregnet for videresalg, jfr. Pantelovens § 3-14 flg. På generelt grunnlag tillater vi ikke videresalg av våre produkter dersom det ikke foreligger en avtale på dette.

Erstatningsansvar

Kjellmann Office AS fraskriver seg ansvar for direkte eller indirekte økonomisk tap som måtte følge av mangelfull eller forsinket leveranse. Dette gjelder imidlertidig ikke i de tilfeller hvor Kjellmann Office AS forsettelig eller grovt uaktsomt har forårsaket misligholdet. I slike tilfeller skal imidlertidig ansvaret begrenset til fakturaverdi av det mangelfulle/forsinkede produktet.

Selgers kontaktinformasjon og kundeservice

Kjellmann Office AS - NO929 071 646MVA

Jeksleveien 51, 2016 Frogner

Telefonnummer: (+47) 64 83 15 40

E-post: support@kjellmann.no